Veel Gestelde Vragen
Ontdek onze levendige wereld van kleurrijke statement-ringen met onze FAQ-gids, ontworpen om al uw vragen over sieraden te beantwoorden.
MATERIALEN
Welke materialen worden in jullie sieraden gebruikt?
Onze sieraden zijn gemaakt van hoogwaardig Sterling zilver (925/000), dat vervolgens professioneel wordt verguld en voldoet aan de hoogste normen in de sieradenindustrie. We gebruiken ook emaille- en zirkoniastenen in vele kleuren, waarbij we ze vaak op onverwachte manieren combineren om prachtige sieraden te creëren.
Wat is sterlingzilver (925/000)?
Sterling zilver, vaak gemarkeerd als "925" of "925/000", is een populaire en waardevolle zilverlegering die wordt gebruikt in sieraden, zilverwerk en diverse decoratieve voorwerpen. Het getal "925" vertegenwoordigt de zuiverheid van het zilver in de legering, wat betekent dat sterling zilver 92,5% puur zilver en 7,5% andere metalen bevat, meestal koper.
De reden voor het legeren van puur zilver met andere metalen zoals koper is om de duurzaamheid en sterkte ervan te verbeteren. Puur zilver, hoewel mooi en glanzend, is relatief zacht en kan na verloop van tijd gemakkelijk krassen, deuken of vervormen bij regelmatig gebruik. Door koper of andere metalen toe te voegen, wordt sterling zilver beter bestand tegen slijtage, waardoor het een praktische keuze is voor sieraden en andere voorwerpen. Het is echter niet zo hard als veel andere niet-edele metalen zoals staal.
Waar worden jouw sieraden gemaakt?
Giadan sieraden worden op maat gemaakt voor Le.Paul Jewelgarden. Het wordt met trots gemaakt in Italië, bekend om zijn rijke erfgoed op het gebied van creativiteit en sieradenvakmanschap.
Wat is een doublette?
Een doublette verwijst naar een samengestelde edelsteen die ontstaat door twee verschillende lagen aan elkaar te hechten. Als we in ons geval Doublette noemen, is de bovenste laag (bovenste deel) zirkonia en de onderste laag (onderste deel) natuurlijk bergkristal. Dit is een transparante variant van kwartskristal. De zirkonia bepaalt de kleur terwijl het bergkristal de uitstraling van de gecombineerde steen versterkt, waardoor deze een natuurlijke uitstraling krijgt.
Zijn alle doubletten hetzelfde?
Nee, elk doublette is anders. Dit komt door de onregelmatigheid van de insluitsels en interne strepen in het bergkristal, dat een product van de natuur is. Bestel je dus een ring met een Doublette als middensteen, dan zal deze altijd iets afwijken van de ring die op de website staat afgebeeld. Om deze reden worden deze verschillen niet beschouwd als een geldige reden voor een klacht.
Kan goud- of rhodiumlaag slijten?
Ja, ondanks dat ze volgens de hoogste normen in de sieradenindustrie zijn geplateerd, kan en zal alle platering na verloop van tijd waarschijnlijk slijten. Dit is het geval voor alle (vergulde) vergulde voorwerpen. Hoe lang het kan duren, hangt af van verschillende factoren, waaronder maar niet beperkt tot hoe vaak u uw ring draagt, hoe u hem gebruikt (onder welke omstandigheden), hoe u hem bewaart, de zuurgraad van uw huid en verschillende andere factoren. Lees hier aandachtig ons advies over de verzorging . Door deze instructies te volgen, verlengt u de schoonheid en glans van uw sieraden.
Wat kan ik doen als de goudlaag na verloop van tijd verdwijnt?
Geen zorgen, wij kunnen uw ring reinigen en opnieuw polijsten en de goudlaag vernieuwen in de originele kleur. Je ring zal glanzen als nieuw! Diepe deuken of krassen kunnen wij echter niet verwijderen of repareren. Houd er rekening mee dat er kosten aan het opknappen zijn verbonden. Voor informatie kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of per e-mail: info@lepaul.amsterdam .
Zijn uw sieraden hypoallergeen?
Onze sieraden zijn gemaakt van hoogwaardige materialen zoals Sterling Zilver (925/000). Het is nikkelvrij. Niettemin, en hoewel dit zeer zelden voorkomt, kunnen individuele reacties op sieraden variëren. Als u specifieke allergieën heeft, laat het ons dan weten, dan zullen wij ons best doen om aan uw wensen tegemoet te komen.
AANPASSEN/OP MAAT GEMAAKT
Waarom worden uw sieraden beschouwd als op maat gemaakt?
Want elke ring wordt speciaal op bestelling gemaakt in de combinatie van jouw keuze en precies op jouw ringmaat. Daarom kan het niet worden geretourneerd of geruild.
Is er extra maatwerk beschikbaar voor uw sieraden?
Ja, wij bieden aanvullende aanpassingsmogelijkheden. Je kunt je sieraad personaliseren met initialen, een naam of een belangrijke datum (maximaal 8 cijfers) om het nog persoonlijker te maken. Gravure bevindt zich aan de buitenkant van de ring.
Hoe kan ik extra maatwerk voor mijn sieraden aanvragen?
Als u extra maatwerk wilt aanvragen, kunt u contact opnemen met ons klantenserviceteam via het contactformulier of per e-mail: info@lepaul.amsterdam . Vermeld daarbij uw naam en adres, evenals uw ordernummer. Vermeld daarbij ook de gewenste tekst of datum die u in uw Giadan ring gegraveerd wilt hebben. Wij begeleiden u door het proces en geven u de mogelijkheden. Houd er rekening mee dat extra maatwerk de levertijd kan verlengen.
VERZENDING, LEVERING & RETOURNEREN
Welke betaalmethoden accepteert u?
Wij accepteren diverse betaalmethoden, waaronder iDeal, Bancontact, creditcards en PayPal. De volledige lijst met opties vindt u tijdens het afrekenproces.
Wat is de levertijd?
Vanwege het feit dat alle sieraden op maat worden gemaakt en onze toewijding aan kwaliteit, kan de levertijd van onze sieraden oplopen tot ongeveer 4 weken. Extra maatwerk kan oplopen tot een week aan de levertijd.
Wat is het retourbeleid voor gepersonaliseerde sieraden van Giadan?
Sieraden op maat worden speciaal voor jou gemaakt, in jouw kleurencombinatie en jouw ringmaat. Daarom kan het niet worden geretourneerd of geruild, tenzij er sprake is van een defect of fout van onze kant. Controleer de gegevens hier zorgvuldig voordat u uw bestelling plaatst.
Biedt u internationale verzending aan?
Ja, wij bieden internationale verzending naar de EU en vele andere landen. Verzendkosten en levertijden kunnen variëren, afhankelijk van uw locatie. Voor leveringen buiten de Europese Unie kunnen extra kosten van toepassing zijn (zoals invoerbelastingen of andere heffingen). Deze dienen ter plaatse te worden betaald. Controleer onze verzendinformatie voor meer informatie tijdens het afrekenen.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een trackingnummer via e-mail. U kunt dit trackingnummer gebruiken om de status en locatie van uw pakket te controleren.
Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet ontvang?
Allereerst adviseren wij u om de status en locatie van het pakket opnieuw te controleren met uw trackingnummer. Soms krijgt de rederij te maken met onverwachte vertragingen en kan het pakket de volgende dag arriveren. Vraag dit ook eens na bij uw buren. Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact met ons op per e-mail op info@lepaul.amsterdam .
RING GROOTTE
Hoe bepaal ik mijn ringmaat?
Op onze website vindt u een uitgebreide ringmaatgids om u te helpen de perfecte pasvorm te vinden. Ook bieden wij een speciale “Multisizer” te koop aan, waarmee u nauwkeurig uw ringmaat kunt opmeten. Je kunt het hier online bestellen. Het betaalde bedrag (€ 5) wordt automatisch afgetrokken van uw ringaankoop. Als u niet zeker bent van uw ringmaat, kunt u een vriend of partner vragen om u te helpen bij het bepalen van de juiste maat. Als alternatief, of als u zich daardoor veiliger voelt, kunt u ook naar een plaatselijke juwelier gaan om uw ringmaat nauwkeurig te laten opmeten. Houd er rekening mee dat het doorgeven van de juiste ringmaat uw eigen verantwoordelijkheid is. Het kan daarom niet als een geldige reden voor een klacht worden beschouwd, behalve als de ring niet in de door u opgegeven maat is gemaakt. We controleren de maat nogmaals voordat we deze naar u verzenden. .
Kan ik de ringmaat wijzigen nadat ik de bestelling heb afgerond?
Om eventuele fouten of miscommunicatie te voorkomen, wordt de ringmaat die u bij het afrekenen aan ons doorgeeft als definitief beschouwd en kan deze niet worden gewijzigd. Het doorgeven van de juiste ringmaat is uw verantwoordelijkheid en kan niet als een geldige reden voor een klacht worden beschouwd, behalve als de ring niet is gemaakt in de maat die u heeft doorgegeven. We controleren de maat nogmaals voordat we deze naar u verzenden.
Kan mijn ring na levering op maat worden aangepast?
Nee, dit is om verschillende redenen niet mogelijk. Sommige modellen (Be-dazzled, Classics, Bigger is Better) hebben echter een intern verstelsysteem waarmee je de ringmaat iets kleiner kunt maken (ongeveer ¼ tot ½ diametermaat) zonder de ring te beschadigen. Het is niet mogelijk om de ring te vergroten met het interne verstelsysteem.
Welke referenties hebben een intern aanpassingssysteem?
De referentienummers 179, 186 en 681 hebben een intern verstelsysteem. Je kunt het duidelijk zien op de 360 graden draaiende afbeeldingen in de webshop.
Hoe kan ik de maat aanpassen met het interne verstelsysteem?
U kunt uw ringmaat iets kleiner maken door de twee elementen (één aan elke binnenbovenzijde van de ring) voorzichtig iets naar binnen te buigen. (Je kunt een houten of plastic spiesje of een dun pincet of ander geschikt gereedschap gebruiken. Pas op dat je de ring niet bekrast.)
Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als uw handen in de winter kouder zijn (en dus uw ringmaat iets kleiner) of als u wat bent afgevallen of als u moeite heeft om uw ring over de knokkel van uw vinger te krijgen, om te voorkomen dat de ring zodat het niet te los aanvoelt als het op zijn plaats zit.
GARANTIE & ONDERSTEUNING
Geeft u garantie op uw sieraden?
Ja, wij bieden een beperkte garantie van één jaar op onze sieraden tegen materiaal- en fabricagefouten. Raadpleeg ons garantiebeleid voor specifieke details hier.
Hoe kan ik contact opnemen met uw klantenserviceteam?
U kunt ons klantenserviceteam bereiken via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar info@lepaul.amsterdam . Wij streven ernaar om binnen 24 uur op vragen te reageren.
Wat moet ik doen als ik een vraag heb die niet in deze FAQ wordt behandeld?
Als u nog vragen heeft of verdere hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons klantenserviceteam via het contactformulier of per e-mail op info@lepaul.amstedam . Wij zijn er om u te helpen en ervoor te zorgen dat uw sieradenwinkelervaring bij Le.Paul Jewelgarden uitzonderlijk is.